NOTÍCIES EUiA

Coneix totes les notícies i declaracions d'Esquerra Unida i Alternativa de Sabadell

dimecres, de febrer 11, 2009

EUiA del Vallès Occidental reuneix els coordinadors locals i responsables d’Educació per analitzar els reptes del sistema educatiu


Gregorio Belmonte, responable de la Campanya d'Educació i Marisol Martínez, coordinadora comarcal d'EUiA.

Els coordinadors locals de les diferents assembles d’Esquerra Unida i Alternativa del Vallès Occidental, juntament amb els responsables d’Educació de la comarca, van rebre la visita del responsable nacional de la Campanya d’Educació, Gregorio Belmonte. La trobada ve marcada per la necessitat d’abordar els temes d’educació en el marc comarcal tant per la proposta d’aprovació de la Llei d’Educació de Catalunya com per considerar-se l’educació com un dels temes vertebradors de les polítiques d’EUiA.

El responsable de la Campanya d’Educació, Gregorio Belmonte, va destacar que “EUiA vol una llei d’Educació que sigui coherent amb l’aposta per l’educació pública, exigent amb allò que s’ha pactat des del govern d’Entesa i compromesa amb la comunitat social i educativa”. Belmonte, a més, ha remarcat que “l’Educació és un dret universal i de ciutadania, i cal avançar en la seva qualitat com a servei públic des del treball conjunt de persones, organitzacions socials i institucions. Per tant, l’Educació pública ha de ser el referent del sistema educatiu i ha d’anar acompanyada d’un finançament potent (recursos materials i humans, formació de professionals i més centres educatius públics), que ha de ser un mínim del 6% del PIB ”. En aquest sentit, un dels reptes d’aquesta Llei, segons EUiA, ha de ser acabar amb la doble xarxa educativa de centres públics i privats concertats: aquesta doble xarxa significa normalitzar la segregació escolar amb els recursos de les famílies.

Per la seva banda, la coordinadora comarcal i regidora a Sabadell, Marisol Martínez, va analitzar la situació dels centres educatius de la comarca evidenciant la problemàtica de la doble xarxa educativa. En aquest sentit, Martínez ha destacat “que calen mecanismes útils i coherents per aprofundir en la coordinació entre l’educació primària i la secundària, així com revitalitzar l’educació professional. Però, sense dubte, cal que els governs apostin per l’escola pública i de qualitat i això s’ha de concretar en recursos: professorat, material i dotacions econòmiques. Necessitem un sistema educatiu que abordi les necessitats reals d’avui; tant en continguts educatius com abordant les actuals realitats”. Finalment, Martínez va mostrar la preocupació “pels percentatges de fracàs escolar de la comarca; no haurien de ser admissibles. Es tracta d’un fracàs social: governs, centres i famílies”.