NOTÍCIES EUiA

Coneix totes les notícies i declaracions d'Esquerra Unida i Alternativa de Sabadell

dilluns, de maig 19, 2008

ICV-EUiA de Sabadell entén que la proposta de tercer carril a la Gran Via pels vehicles privats hauria de ser una mesura puntual fins que el sistema d


Detall de la Gran Via de Sabadell

A la passada Comissió Informativa de Relacions Ciutadanes i Espai Públic, l’equip de govern de l’Ajuntament de Sabadell va presentar l’estudi de la redacció del projecte constructiu de reordenació de la calçada de circulació amb implantació d’un tercer carril per a la millora de la mobilitat de la Gran Via. Aquesta proposta va sorgir d’una moció presentada al Ple Municipal del passat mes de setembre de 2007.



El regidor de la coalició, Joan Mena, que assisteix a questa Comissió Informativa, va recordar que “el debat de les infraestructures, així com l’Acord per les Infraestructures, ha obviat propostes cabdals per a Sabadell com és la Gran Via”. Per tant, una vegada més ha de ser l’acord del Ple proposat per l’oposició qui posi el debat sobre la taula i enceti les propostes de millora de la ciutat.



En aquest sentit, ICV-EUiA de Sabadell vol recordar que una de les seves propostes en matèria de mobilitat passa per definir el paper que ha de jugar la Gran Via de Sabadell. Tal i com ja vam presentar en el seu moment, la coalició aposta pel soterrament de la Gran Via a l’alçada de Joaquim Blume i fins a la plaça d’Antoni Llonch. L’objectiu és trencar la barrera nord-sud que produeix aquesta artèria de la ciutat, la qual cosa possibilitarà una major permeabilitat de la trama urbana, en aquest cas entre els barris de Gràcia i la zona sud de Sabadell.



Per tant, entenem que aquest projecte d’implantació d’un tercer carril a la Gran Via ha de ser una mesura puntual i reversible fins que estigui establert a Sabadell el sistema de les Rondes, que serà l’element clau per alliberar dins de la trama urbana de la ciutat el transport privat. D’altra banda, aquesta mesura hauria d’anar acompanyada d’una aposta important per potenciar el transport públic a Sabadell. A més, tal i com va anunciar la coalició en un debat recent, des d’ICV-EUiA apostem clarament per implantar el tramvia com un element important en clau de ciutat per millorar i adaptar la mobilitat al servei dels sabadellencs i les sabadellenques. En aquest sentit, i un cop estiguin executades les infraestructures de perllongament de la línia dels FGC, la Gran Via podria ser un dels eixos pel qual circulés aquest tramvia que, a més, enllaçaria amb les tres estacions de la RENFE i funcionaria també com a intercanviador amb els FGC (o metro Sabadell) a la Plaça d’Espanya, millorant l’accessibilitat a serveis fonamentals de la ciutat com l’Hospital Taulí. Finalment, des d’ICV-EUiA reiterem la necessitat de planificar i prioritzar les infraestructures de la ciutat impulsant un model de mobilitat integral, repensant i reflexionant en els marcs participatius apropiats, el model de la Gran Via de Sabadell i apostant clarament i amb valentia per un transport col.lectiu àgil, útil i potent com el millor element per reduir la utilització del vehicle privat.