NOTÍCIES EUiA

Coneix totes les notícies i declaracions d'Esquerra Unida i Alternativa de Sabadell

dijous, de juliol 09, 2009

El Consell Comarcal presentarà a Vic una experiència pionera en el primer Congrés Català d’Educació Social


Marisol Martínez, amb l'An toni Rebolleda

El Consell Comarcal i la Universitat de Barcelona (UB) han estat treballant conjuntament en un projecte pioner que ha estat portat a terme pels educadors dels Equips d’Atenció a la Infància i l’Adolescència amb joves tutelats que viuen amb membres de la seva pròpia família extensa. És a dir, que estan separats dels pares però els acullen avis, oncles o d’altres persones properes que ja coneixen i en qui confien malgrat que la seva tutela està en mans de la Generalitat.

Es tracta d’una iniciativa per tal de treballar les dificultats que sorgeixen, oferint un espai on poder compartir inquietuds comunes a tots els acolliments amb adolescents entre 13 i 18 anys. Alhora, s’ha demostrat que és un mitjà tant eficaç per contribuir en la tasca educativa com per donar suport a les famílies. El proper mes de novembre es presentarà a Vic durant el primer Congrés Català d’Educació Social.

Tal com ha manifestat la presidenta delegada de la Comissió Informativa d’Infància del Consell, Marisol Martínez, els objectius generals del programa “pretenen millorar la qualitat de vida dels adolescents i a les seves pròpies famílies, donar-los suport i acompanyament, potenciar l’ajuda mútua entre els joves i, per altra banda, optimitzar la intervenció professional”. Malgrat que crear aquest espai de diàleg i d’intercanvi d’experiències entre adolescents que han hagut d’estar separats del seu entorn familiar més directe sembli una actuació senzilla, és un projecte que fa un pas endavant “en per a la innovació de fórmules d’intervenció i suport dels infants en risc i les seves famílies”, en paraules del president del Consell, Antoni Rebolleda.

Així mateix, des de l’administració comarcal ja han manifestat la seva intenció de continuar treballant amb la UB per millorar les eines d’intervenció i contribuir de manera participativa en temes de recerca en l’àmbit de la infància i l’adolescència.